20 noiembrie 2012

Bridget Jones


   Luni la birou era vânzoleală în exces. Doamnele au renunțat la obișnuitele comentarii legate de noutăți, astfel că m-au lăsat în ceață în legătură cu motanul pe care Oana Zăvoranu l-a achiziționat cu 500 de euro și mai ales cum îl chema pe calul lui Ștefan cel Mare!

S-a discutat aprins despre posibilitatea unui al treilea film "Bridget Jones", cu Hugh Grant, Colin Firth și mai ales, simpatia mea, Renée Zellweger (înainte de operația...''inestetică''). Probabil în curând, poate la toamnă, poate în 2016, poate la anu' și la mulți ani! 
Nu văzusem filmul, așa că am fost de serviciu la cafea dar am tras parșiv cu urechea. Astfel am aflat că pentru majoritatea cucoanelor de acolo, acel personaj a fost un model iar filmul un vis neîmplinit. Încă. Asta pentru că au rămas...marile speranțe (vorba lui Dickens) pentru seria a treia! 


  Seara am venit acasă în pași de dans, hotărât să văd filmul. Pe primul: "Bridget Jones's Diary", cel din 2001. 
Între timp, prudent dar indiscret, am citit sinopsisul:

"BRIDGET JONES’S DIARY” a apărut în 1995 ca o rubrică în ziarul britanic Independent, creată de jurnalista Helen Fielding. Rubrica, plină de umor, era o relatare săptămânală a vieții unei femei de 30 de ani, singură, în căutarea dragostei prin confuzia unei lumi post feministe. 

,,A fost atunci când am realizat că am fost destinată să mă transform în Miss. Haversham sau Glenn Close din "Atracție Fatală". Și, ducând o viață în care relația mea majoră era cu o sticlă de Chardonnay, ajungând în final grasă și singură ……” 

Atunci când Fielding,în 1996, și-a transformat rubricile într-un roman, Bridget Jones a devenit un fenomen de cultură global: o carte care s-a vândut în peste 4 milioane de exemplare și un personaj care a simbolizat aspirațiile și confuziile femeilor din întreaga lume. 

Povestea se concentrează asupra lui Bridget care era convinsă că toată lumea înțelege perfect realitatea în afară de ea. Ambițiile ei sunt puține: ar vrea să slăbească și să găsească dragostea adevărată- dar sunt aparent irealizabile. Viața sa romantică este în stadiul de criză perpetuă. La începutul noului an, Bridget decide că a venit timpul să preia controlul asupra vieții ei și începe să țină un jurnal. 

 ,,Am decis să fiu stăpână pe viața mea și să încep să țin un jurnal, înregistrând toate evenimentele importante. Hotărârea numărul 1: obligatoriu voi slăbi câteva kilograme. Hotărârea numărul 2, la fel de importantă, voi găsi un prieten drăguț și sensibil cu care să ies și nu voi face vreo pasiune romantică pentru nimeni din următorii: alcoolici, obsedați de carieră,  voyeuri, labili emoționali sau perverși!


   
   În timp ce prietenii ei Jude, Sharon și Tom îi dau sfaturi nefolositoare, Bridget (Renee Zellweger) se află într-o adevărată încurcătură, între doi bărbați: șeful ei fermecător, sexi dar periculos, Daniel Cleaver (Hugh Grant) și Mark Darcy (Colin Firth) - un vechi prieten de familie care pare la început distant și plictisitor, până când adevărată lui fire este dezvăluită. Încercările eșuate ale lui Bridget de a-și controla viața haotică și de a-și găsi echilibrul sufletesc sunt notate în jurnal. Cu timpul, Bridget descoperă că are o abilitate formidabilă de a supraviețui confuziei din jurul său." 

În fine, am văzut filmul și chiar mi-a plăcut. Abia aștept să-l văd azi pe al doilea: "The Edge of Reason (2004)", care cică e și mai bun! 

Iar marți nu am mai fost de "serviciu" la cafea. Am discutat despre film! 
O ador pe Bridget!  
Cât despre calul lui Ștefan cel Mare, who cares?! 




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu